butterfly fly away

Skulle skriva ett hyllande tal till retoriken, och jag blev inspirerad av Butterfly fly away. Haha, känns som jag snott från låten rakt av ;p aja... Här är det iaf!:


Du stoppade om mig och mina syskon innan vi skulle sova.
Du släckte alltid lampan men lät dörren stå på glänt för att du visste att jag inte kunde sova annars. Du höll oss trygga och lugna varje natt.
Du borstade mina tänder och borstade mitt hår.
Du var tvungen att köra mig överallt.
Även om jag aldrig ville erkänna det så kändes det bra när jag såg dig i bakgrunden,
du var alltid där när jag tittade bakåt.

Och när jag inte kunde sova om nätterna för att jag var rädd, så höll du min hand och sjöng mig till sömns.
Jag kan skrika och skälla på dig för att jag inte får göra allt jag vill men så säger du bara lugnt och stilla "en vacker dag kommer du tacka mig för allt jag hindrat dig från att göra.
En vacker dag kommer du att inse hur mycket det betyder för mig att du lyssnar på mig och låter bli att göra dessa sakerna"
Tack mamma, min kära mamma, det förstår jag nu. Det har jag insett nu.




Puss
/j

Kommentarer
Postat av: Amanda

Ohh, va fint! :')

2010-12-20 @ 10:58:41
Postat av: sofia

Sv: du är en kondom!

2010-12-21 @ 10:39:36
URL: http://sofiaapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0