you call it madness but I call it love

Mitt liv går ut på att jämföra mig eget med andras. Och det känns som att alla har det myyyycket bättre än jag, men jag tror nog egentligen att jag bara whinar för mycket. Jag läser en bok som heter Trasig. Shy Keenan har skrivit den och jag REKOMMENDERAR den STARKT! Den är super! Men hemsk.. Den handlar om en liten tjej som blir misshandlad och sexuellt utnyttjad som barn och det är verkligen skitjobbigt att läsa om. Och det är just då som jag känner att jag aaaldrig mer ska klaga, för fyfan för att ha det så som hon hade det när hon var liten. Då tänker jag igen att mitt liv kanske inte är det värsta ändå.. Jag har ändå vänner, släkt (som dock verkar bli mindre och mindre för varje dag?) och föräldrar som hade trott på mig om jag hade berättat om jag hade blivit våldtagen av min styvpappa. Jag tycker så oerhört synd om denna lilla tös, och när hon berättar om sin hemlighet för sin mamma så tror hon inte på tösabiten! Det är ju helt jävla sjukt! Det är så jag vill hoppa in i boken och slå ihjäl mammahelvetet. Nää, fyfan, tacka vet jag mitt liv. Ibland iaf..

Och så lite "lättsammare":
Tess har Pierre, Amanda har Dennis, Ewe har Hugo och Sofia har Daniel... Det känns ju nästan som att ALLA jag känner har pojkvän/flickvän? xD Nej, men i stort sätt kanske? Jag har typ tre kompisar som är singlar. Och sen är resten värsta comitted, förlovade, gifta, sambo och så vidare. Det kanske är ett tecken på att man har vuxit upp och faktiskt kan göra sånt? Om man ska ha så seriösa förhållande måste man ju ändå vara över 17 år, känner jag, betyder det att de flesta av mina kompisar är gamlingar? Hmm..

Ooooch lite tyngre igen?:
Herregud. Igårkväll slog det mig verkligen, min morfar ligger på sjukhuset! Han har legat där i precis en vecka nu och jag vet inte ens om jag kommer träffa honom igen. Jag var vaken till halv tre inatt. Jag grät så mycket att jag inte kunde andas och om jag hade slutat andas där så hade jag drunknat i mina egna tårar också.
Men, om det skulle hända någonting så får mormor reda på det direkt och jag har sagt till mamma att jag ska med i vilket fall som helst, vilken tid på dygnet det än är. För jag ska träffa honom igen, så är det bara.




Usch, nu blev det för mycket för mig. ttyl!

/j

Kommentarer
Postat av: sofia

baby!

<3

2010-07-08 @ 09:04:50
URL: http://sofiaapersson.blogg.se/
Postat av: josefine

pusspuspusspuss<3

2010-07-08 @ 14:06:48
URL: http://prettydemon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0