cause my cards are on the table

Jag skulle kunna skriva en hel del idag, egentligen, men jag känner inte riktigt att jag har varken ork eller tid till det.
Som det ser ut för tillfället så är det Moderaterna som har kommit till "makten" igen, vilket inte stör mig speciellt mycket. Jag trivs, för jag är hemma i mitt hemland med världens bästa vänner/familj och det känns inte riktigt som att det är nu man ska klaga.
Jag ogillar inte heller faktumet att Sverigedemokraterna sitter i Riksdagen. Nu kan vi äntligen få fram frågan om invandringen, EN GÅNG FÖR ALLA! Äntligen, verkligen. Det är inte så att jag ogillar invandringen, men som det ser ut för tillfället så är det nästan fler invandrare än svenskar i SVERIGE. Jag menar - vad hände egentligen där? Sen får man ju inte glömma bort att SD inte bara har invandringspolitik-åsikter, utan även andra vettiga. Dom vill satsa med på äldreomsorgen vilket jag finner mycket trevligt, hårdare straff vid brott och deras "huvudargument" är väl invandringen. Men nu för tiden kan man förfan inte ens gå utanför sin egen dörr utan att man blir kallad rasist. Vi får inte ens lov att sjunga vår egen nationalsång på skolavslutningarna. Det är så jäävla fel!!!
Vi behöver ju fler jobb dessutom, just nu sitter det sjukt många nystudenter utan jobb för att det har kommit hit en massa utlänningar och roffat åt sig alla jobben. Haha, okej, det där var kanske inte helt sant och sånt, men jag tycker ändå att det är för mycket med allt nu. Vi behöver jobben sjäääääälv.
Jag kan hålla med om att vi behöver begränsa oss lite, vi kan ju inte vara fler "osvenska", så att säga, än svenska. Jag håller med om att de som kommer hit ska anpassa sig efter OSS för om vi hade kommit till deras hemländer så hade dom inte byggt upp en svensk kyrka, till exempel. Jag tycker att dom i alla fall kan lära sig språket och skaffa jobb. Vilket inte är det lättaste, jag vet, men man kan ju försöka.

Fast nu blev det lite sådär, halvlångt ändå, fast jag inte orkade.. AJA, skitsamma.
Imorgon är det orientering och jag tycker om någon som hatar mig lite nu. Livet leker and so does he (:

Puss
/j

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0